agera r
اگر در جاده های سوئد سرعت شما 10 کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز باشد، باید مبلغ 700 دلار جریمه بپردازید. حالا فرض کنید با کوینیگزگ آگرا R ساخت سوئد که یکی از سریع ترین خودروهای روی زمین است، در این جاده ها رانندگی کنیم، در این صورت حتماً به زندان فرستاده می شویم. بدون شک این ماشین تنها رقیب بوگاتی ویرون و پاگانی هوایرا است که آجرا R را به رده های بالای دنیای سوپر ماشین هامی رساند. کمپانی کوینیگزگ خودرویی ساخته است که برای رسیدن به سرعت بیش از 320 کیلومتر بر ساعت آماده شده است؛ اما برای رسیدن به این سرعت باید حدود 1.7 میلیون دلار ناقابل پرداخت کرد.
زمانی که صدای موتور توربوی دوگانه 5 لیتری آجرا R را بشنوید و این خودرو را ببینید، شروع به عرق ریختن می کنید. از نظر ظاهری مثل قهرمان مشت زنی رده ماشین های بزرگ، قدرتمند و تنومند است و منحنی های زیبایی در نمای جلویی دارد. کوینیگزگ زمانی که درهایش را باز می کند، جلوه ای واقعی از یک جنگجوی آهنی را به نمایش می گذارد. کریستین ون کوینیگزگ زمانی که طرح های اولیه را می کشید، دلفین را در ذهن خود مجسم می کرد و همان طرح ها، طی دهه گذشته به آجرا R تبدیل شدند. البته اگر از کنار به آن نگاه کنیم، تصویری از شکل یک کوسه را هم می توانیم مجسم کنیم. فضای تعبیه شده در بالای خودرو، برای قرار دادن چوب اسکی ساخته شده است که بیش تر، نشانی بصری و تبلیغاتی برای به رخ کشیدن توانایی حرکت خودرو در مسیرهای برف ی است. اما مسلماً این فضای بالایی، جلوه زیبایی به ماشین نمی دهد و کسی هم حاضر نیست چنین خودرویی را به این دلیل خریداری کند. البته اگر وقت اضافی داشتید، می توانید آن را با یک پیچ گوشتی از خودرو جدا کنید.
طراحی خودرو پر از ظریف کاری های شُسته و رُفته است. از چراغ های LED عقبی گرفته تا درب های دو سطحی همگام مارپیچی که به راحتی به بالا و بیرون به چرخش در می آیند. داخل ماشین هم برای خود، دنیای دیگری است. کنسول، همانند نسخه مدرنی از دکمه های تلفن های قدیمی است که به آن زندگی داده شده است. در جلو داشبورد، LCD هایی به کار رفته است که همگی به تکنولوژی های جدید مجهز شده اند. آجرا با تولید صدایی بهتر از بوگاتی ویرون، حس کامل بودن را به شما القا می کند. البته این خودرو در زمان حرکت روی خیابان های سنگ فرش شده، خرخر می کند و حس راحتی کاملی به راننده نمی دهد.
حالا دیگر زمان صحبت از آمار و ارقام است. کوینیگزگ به یک لحظه زمان نیاز دارد تا 1,115 اسب بخار انرژی و 885 نیوتن متر نیروی گشتاور را احضار کند. آجرا R کلمه ای است سوئدی به معنای "عمل کردن". تمامی این نیرو از طریق چرخ های عقب باعث به حرکت درآمدن خودرو می شوند که در مسیرهای خشک در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. این زمان به دست آمده، از زمان پاگانی زوندا با همین قیمت خیلی سریع تر است. آجرا در 7.5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می رسد و در 12.7 ثانیه سرعتش از صفر به 200 و دوباره به صفر می رسد. بر اساس گفته شرکت کوینیگزگ، بالاترین سرعت آجرا R به 501 کیلومتر بر ساعت می رسد. آجرا تا قبل از این که به دور موتور 3,500 دور در دقیقه برسد، موجودی مطیع و آرام است و بعد از آن با یک تکان از جا بر می خیزد و به سمت جلو حرکت می کند. فرمان خودرو کمی حرکت اضافی دارد که همین باعث به ترس انداختن شما و نگرانی از تصادفی بسیار بد می شود اما به یکباره با فشار دادن دکمه کنترل سوپر اسپرت Michelin، خودرو بدون کوچک ترین کنترل اضافه ای از جانب شما، خود را در مسیر درست نگه می دارد
مانی که بخواهید در سرعت های بالا از جعبه دنده هفت سرعته و دو کلاچه فرمانی، دودنده کم کنید، تمام خودرو تکان می خورد و تشنجی را به سیستم تأمین قدرت ماشین وارد می کند. به لطف اصطکاک سیستم کنترل سوپراسپرت Michelin که بر روی سرعت حرکت در پیچ ها تمرکز دارد، آجرا توانایی تولید 1.6 g نیروی پیچ ثانویه را دارد. این رقم برای بوگاتی ویرون 1.45 g است و به این معناست که اگر راننده آجرا R، راننده خوبی باشد، به سادگی می تواند از پس هر مانعی در مسیر برآید. نوآوری های کوینیگزگ مستحق دریافت اعتبار بیش تری است. این خودرو در کلاس سوپرخودروها دارای کم ترین وزن موتور و فشرده ترین در میان رقباست. گفتنی است با احتساب مایعات، وزن خودرو 1,435 کیلوگرم است. سیستم تعلیق عقب آجرا دارای سه کمک فنر است. بدنه خودرو به شکلی طراحی شده است که در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، 300 کیلوگرم نیروی فشار رو به پایین تولید می کند و سطح صاف زیر خودرو نیز با تونل هایی که اجازه رد شدن هوا را از زیر خودرو می دهند، باعث چسبیدن آجرا به زمین می شود
مانی که بخواهید در سرعت های بالا از جعبه دنده هفت سرعته و دو کلاچه فرمانی، دودنده کم کنید، تمام خودرو تکان می خورد و تشنجی را به سیستم تأمین قدرت ماشین وارد می کند. به لطف اصطکاک سیستم کنترل سوپراسپرت Michelin که بر روی سرعت حرکت در پیچ ها تمرکز دارد، آجرا توانایی تولید 1.6 g نیروی پیچ ثانویه را دارد. این رقم برای بوگاتی ویرون 1.45 g است و به این معناست که اگر راننده آجرا R، راننده خوبی باشد، به سادگی می تواند از پس هر مانعی در مسیر برآید. نوآوری های کوینیگزگ مستحق دریافت اعتبار بیش تری است. این خودرو در کلاس سوپرخودروها دارای کم ترین وزن موتور و فشرده ترین در میان رقباست. گفتنی است با احتساب مایعات، وزن خودرو 1,435 کیلوگرم است. سیستم تعلیق عقب آجرا دارای سه کمک فنر است. بدنه خودرو به شکلی طراحی شده است که در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، 300 کیلوگرم نیروی فشار رو به پایین تولید می کند و سطح صاف زیر خودرو نیز با تونل هایی که اجازه رد شدن هوا را از زیر خودرو می دهند، باعث چسبیدن آجرا به زمین می شود
apolo
کمپانی گومپرت در کنار مدل مسابقه ای خود ، آپولو R به معرفی یک مدل دیگر در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ پرداخت.با نام گومپرت آپولو Enraged .این هیولا از موتور ۴٫۸ لیتری V8 بهره می برد که قدرت ۷۸۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۹۲۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را برای این هیولا فراهم ساخته است.برای رسیدن عقربه از صفر تا صد تنها به ۲٫۹ ثانیه نیاز است و تنها ۵٫۸ ثانیه بعد شما اگر پای خود را از پدال گاز بر ندارید به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهید رسید و باز هم اگر پای شما ثابت برروی پدال بماند حداکثر سرعت این هیولا یعنی ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را تجربه خواهید کردعلاوه بر این استفاده از سیستم تعلیق آنتی رول دو جناغه ی قابل تنظیم و فشرده سازی باعث شده تا بتوان ارتفاع سواری بین ۴۰ تا ۱۲۰ میلی متر قابل تغییر باشد. به این موارد باید دیسک های ترمز سرامیکی و لاستیک های میشلین را هم اضافه کرد. وزن ماشین به لطف استفاده از کربن و آلومینیوم و بهینه سازی اجزا به ۱۱۷۵ کیلوگرم رسیده است.
در کابین هم شاهد استفاده از روکش آلکانترا ، کمربند ایمن ۴ نقطه ای ، سیستم کنترل آب و هوا ، سیستم خاموش کننده آتش و ال سی دی روی داشبورد به منظور بهره بردن از سیستم رهیاب ، دوربین پشت برای پارک کردن و دوربین پشت در طول رانندگی نیز هستیم.
lamborginy
شرکت ایتالیایی لامبورگینی اخیرا اولین نمونه از این مدل خودرو را رونمایی کرده است. طراحی خاص، استفاده از قطعات گران قیمت، بدنه کامپوزیتی و محدودیت تیراژ از مهمترین دلایل قیمت بسیار بالای این خودرو محسوب میشود. طبق آنچه که شرکت لامبورگینی اعلام کرده، از این نمونه خودرو تنها 9 دستگاه و آن هم به صورت سفارشی تولید خواهد شدرای کاهش وزن این خودرو بدنه آن نه از فولاد بلکه از کامپوزیت هیدروکربنی ساخته شده است؛ آلیاژی که بسیار گران قیمت بوده و از فولاد نیز مقاومتر است.این خودرو ظرف 2.9 ثانیه میتواند از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر شتاب بگیرد و حداکثر سرعت آن نیز 322 کیلومتر در ساعت است.حجم موتور لامبورگینی مدل VENENO رودستر 6500 سیسی، قدرت آن 750 اسب بخار، 12 سیلندر و دارای هزار و چهارصد و نود کیلوگرم وزن است.قیمت گران قیمتترین خودروی جهان حدودا سه برابر قیمت خودروی بوگاتی ویرون است.
آقای هوراکیو پاگانی متولد 1960 آرژانتین در اواخر دهه 80 میلادی از مدیریت قسمت
مواد کامپوزیت های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکتی هم نام خودش در زمینه تولید مواد کامپوزیت به ثبت رساند پس از مدتی همکاری با لامبورگینی ، پاگانی تصمیم به تولید خودرو گرفت و نام این پروژه را C8 گذاشت
البته بعداً نام آن را به ( فاجیو F1 ) تغییر داد .این انتخاب به خاطر همکاری خوان مانوئل فانجیو ، قهرمان آرژانتینی فرمول یک در طراحی این خودرو بود . اما به دلیل فوت وی در سال 1995 این نام هم تغییر کرد.سرگذشت پاگانی همانند بیشتر کمپانی های ایتالیایی به مردی باز می گردد که بزرگ فکر می کرد.
مواد کامپوزیت های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکتی هم نام خودش در زمینه تولید مواد کامپوزیت به ثبت رساند پس از مدتی همکاری با لامبورگینی ، پاگانی تصمیم به تولید خودرو گرفت و نام این پروژه را C8 گذاشت
البته بعداً نام آن را به ( فاجیو F1 ) تغییر داد .این انتخاب به خاطر همکاری خوان مانوئل فانجیو ، قهرمان آرژانتینی فرمول یک در طراحی این خودرو بود . اما به دلیل فوت وی در سال 1995 این نام هم تغییر کرد.سرگذشت پاگانی همانند بیشتر کمپانی های ایتالیایی به مردی باز می گردد که بزرگ فکر می کرد.
آقای هوراکیو پاگانی متولد 1960 آرژانتین در اواخر دهه 80 میلادی از مدیریت قسمت
مواد کامپوزیت های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکتی هم نام خودش در زمینه تولید مواد کامپوزیت به ثبت رساند پس از مدتی همکاری با لامبورگینی ، پاگانی تصمیم به تولید خودرو گرفت و نام این پروژه را C8 گذاشت
البته بعداً نام آن را به ( فاجیو F1 ) تغییر داد .این انتخاب به خاطر همکاری خوان مانوئل فانجیو ، قهرمان آرژانتینی فرمول یک در طراحی این خودرو بود . اما به دلیل فوت وی در سال 1995 این نام هم تغییر کرد.سرگذشت پاگانی همانند بیشتر کمپانی های ایتالیایی به مردی باز می گردد که بزرگ فکر می کرد.
آقای هوراکیو پاگانی متولد 1960 آرژانتین در اواخر دهه 80 میلادی از مدیریت قسمت
مواد کامپوزیت های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکتی هم نام خودش در زمینه تولید مواد کامپوزیت به ثبت رساند پس از مدتی همکاری با لامبورگینی ، پاگانی تصمیم به تولید خودرو گرفت و نام این پروژه را C8 گذاشت
البته بعداً نام آن را به ( فاجیو F1 ) تغییر داد .این انتخاب به خاطر همکاری خوان مانوئل فانجیو ، قهرمان آرژانتینی فرمول یک در طراحی این خودرو بود . اما به دلیل فوت وی در سال 1995 این نام هم تغییر کرد.سرگذشت پاگانی همانند بیشتر کمپانی های ایتالیایی به مردی باز می گردد که بزرگ فکر می کرد.
آقای هوراکیو پاگانی متولد 1960 آرژانتین در اواخر دهه 80 میلادی از مدیریت قسمت
مواد کامپوزیت های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکتی هم نام خودش در زمینه تولید مواد کامپوزیت به ثبت رساند پس از مدتی همکاری با لامبورگینی ، پاگانی تصمیم به تولید خودرو گرفت و نام این پروژه را C8 گذاشت
البته بعداً نام آن را به ( فاجیو F1 ) تغییر داد .این انتخاب به خاطر همکاری خوان مانوئل فانجیو ، قهرمان آرژانتینی فرمول یک در طراحی این خودرو بود . اما به دلیل فوت وی در سال 1995 این نام هم تغییر کرد.رقدرتمند ترین زوندا بدون شک مدل Pagani Zonda R است . اما این ابر اتومبیل همانند فراری FXX نتوانست
مجوز تردد در شهر را بگیرد ، همین امر سبب شد پاگانی به فکر بیفتد محصولی بین مدل های R و F تولید کند
به این ترتیب Pagani Zonda Cinque متولد شد ، البته سفارش بخش هنگ کنگ پاگانی هم در تولید این خودرو مؤثر بود و به همین خاطر نام دیگر آن Zonda PSP است ، این خودرو از موتور 7.3 لیتری
680 اسب بخار AMG بهره می برد که قبلاً در مرسدس بنز GLKGT3 مورد استفاده قرار گرفته بود ، پاگانی برای ساخت این خودرو به فناوری های به کار رفته در فرمول یک متوسل شده ، مهندسان پاگانی برای ساخت بدنه این خودرو از ترکیب فیبر کربن و تیتانیوم استفاده کرده اند و نامش را Carbotanium گذاشته اند.رینگ های این خودرو نیز از ترکیب آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده اند ، بال عقب Cinque در
سرعت 300 کیلومتر در ساعت ، بیش از 750 کیلوگرم نیروی عمودی به سمت زمین وارد می کند و سبب
boogaty shiron
مشخصات پیشرانه کوروت ۲۰۱۴
پیشرانه کوروت ۲۰۱۴ که با کد LT1 شناخته می شود توسط کمپانی جنرال موتورز (GM) ساخته شده است. این پیشرانه جدید با بهره گیری از سیستمهای متغیر سوپاپها ، مدیریت سوخت و تزریق مستقیم سوخت قادر به تولید بالاترین بازده است، بطوریکه با حجمی معادل ۶٫۲ لیتر (V8 هشت سیلندر) توانی برابر با ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر تولید می کند که توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک یا ۷ دنده دستی به چرخهای عقب منتقل می شود. این موتور پیشرفته به همراه طراحی مدرن و بی نقص سایر قسمتها باعث شده تا تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف ۹ لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفر تا صدی کمتر از ۴٫۰ ثانیه نیز داشته باشد.
تغییرات شورولت کوروت C7
در نمای جلو، کوروت ۲۰۱۴ دارای کاپوتی از جنس کربن با خروجی هوا شده است. خروجی های روی گلگیر جلو هنوز هم وجود دارند با این تفاوت که خطوط شکل دهنده آن تیزتر شده اند. شاید یکی از مهم ترین شاخصه های کوروت ۲۰۱۴ حذف سقف منحنی دار آن که به ‘double bubble’ معروف بود و همچنین چراغ های زنون جدیدش باشند که در جلو به LEDهای مخصوص روز مجهز شده ان
بوگاتی ویرون 2015
طبق گزارش رویتر ، بوگاتی سازنده سریعترین خودرو های دنیا اینبار بدنبال خلق یک خودرو فوق العاده برای سال ۲۰۱۵ میباشد خودرویی که احتمالا با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و موتور هیبریدی روی کرد جدیدی در صنعت خودرو های سوپر اسپرت خواهد داشت .
بر طبق این گزارش بوگاتی یکی از شرکت های خودرو سازی معتبر فرانسوی از جمله زیر مجموعه های شرکت فولکس واگن آلمان محسوب میشود نقشه های از تولید یک خودرو هیبریدی ۱۵۰۰ اسب بخاری برای سال ۲۰۱۵ با قیمت نجومی ۱.۷ میلیون دلار دارد .
به احتمال زیاد این مدل دو در و با موتوری هیبریدی ۱۶ سیلندری و تنها ۴۵۰ عدد از این خودرو تولید خواهد شد در ادامه این گزارش از نحوه ساخت این موتور هیبریدی و چگونگی کار آن توضیح کاملی نداد اما اینگونه که به نظر میرسد بوگاتی هم برای زنده نگه داشتن سوپر اسپرت های خود و کاهش میزان آلایندگی CO2 همچون رقیبان قدرتمند خود مثل آثودی و پورشه و … نیاز به حرکت به سوی موتور های هیبریدی را دارد .
طبق گزارش رویتر ، بوگاتی سازنده سریعترین خودرو های دنیا اینبار بدنبال خلق یک خودرو فوق العاده برای سال ۲۰۱۵ میباشد خودرویی که احتمالا با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و موتور هیبریدی روی کرد جدیدی در صنعت خودرو های سوپر اسپرت خواهد داشت .
بر طبق این گزارش بوگاتی یکی از شرکت های خودرو سازی معتبر فرانسوی از جمله زیر مجموعه های شرکت فولکس واگن آلمان محسوب میشود نقشه های از تولید یک خودرو هیبریدی ۱۵۰۰ اسب بخاری برای سال ۲۰۱۵ با قیمت نجومی ۱.۷ میلیون دلار دارد .
به احتمال زیاد این مدل دو در و با موتوری هیبریدی ۱۶ سیلندری و تنها ۴۵۰ عدد از این خودرو تولید خواهد شد در ادامه این گزارش از نحوه ساخت این موتور هیبریدی و چگونگی کار آن توضیح کاملی نداد اما اینگونه که به نظر میرسد بوگاتی هم برای زنده نگه داشتن سوپر اسپرت های خود و کاهش میزان آلایندگی CO2 همچون رقیبان قدرتمند خود مثل آثودی و پورشه و … نیاز به حرکت به سوی موتور های هیبریدی را دارد .
طبق گزارش های این منبع این خودرو خواهد توانست رکورد سرعت بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ( ۴۳۱ کیلومتر در ساعت ) را بشکند البته این رکورد در فوریه امسال هنسی ونوم GT شکسته شد . ( که ویدیو این رکورد شکنی را قبلا در اختیار شما قرار داده بودیم )